Anda sedang mencari pekerjaan? Inilah masanya kerana UTEM membuka pelawaan untuk mereka yang berminat untuk mengisi kekosongan jawatan yang ditawarkan.

Jika anda berminat untuk mengetahui lanjut mengenai jawatan ini, lihat maklumat yang tertera di bawah:-

JAWATAN YANG DITAWARKAN

  • Guru Bahasa DG41
  • Pensyarah Universiti DS45/DS51

GAJI/ELAUN

  • RUJUK IKLAN PENUH

SYARAT-SYARAT KELAYAKAN

  • Warganegara Malaysia
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
  • Menepati syarat-syarat akademik minimum yang telah ditetapkan oleh UTEM
  • Kemas
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
  • Profesional dalam menjalankan kerja

CARA MEMOHON

  • Pemohon yang berminat dikehendaki mengemukakan dokumen seperti berikut:

Pemohon yang berminat dikehendaki mengemukakan dokumen seperti berikut:

    • Muat Turun Borang Pengesahan Ketua Jabatan

      3.1 Borang Permohonan Jawatan Akademik (Pensyarah Universiti / Pegawai Latihan       Vokasional / Guru Bahasa)

      Muat Turun Borang Permohonan Jawatan Akademik

      3.2  Selain daripada Borang Permohonan Jawatan Akademik, pemohon yang memohon jawatan Pensyarah Universiti juga perlu memenuhi Syarat Minima Permohonan Ke Jawatan Profesor Gred Khas (C) / Profesor Madya Gred DS53 / Pensyarah Kanan Gred DS51 (Lampiran A1 / A2) dan mengisi Borang Penilaian Syarat Minima Permohonan (Lampiran B1 / B2).

      3.3 Pemohon dari kalangan pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Kerajaan/Badan-     Badan Berkanun/Pihak Berkuasa Tempatan dikehendaki mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan dan  mengisi borang Pengesahan Ketua Jabatan di Lampiran A.

    4. Permohonan perlu disertakan dengan dokumen sokongan yang lengkap. Permohonan yang tidak lengkap tidak akan diproses dan dianggap tidak berjaya.
    5. Hanya pemohon yang berjaya melepasi tapisan Universiti sahaja akan dipanggil temu duga.
    6. Sekiranya pemohon tidak menerima sebarang jawapan dari pihak UTeM dalam tempoh enam (6) bulan dari tarikh tutup iklan, permohonan tersebut adalah dianggap tidak berjaya.
    7. Sila hantar borang yang lengkap dengan menyatakan jawatan dan gred dipohon di sudut sebelah kanan sampul surat kepada Universiti ke alamat berikut:

    Unit Perjawatan, Bahagian Sumber Manusia
    Pejabat Pendaftar,
    Universiti Teknikal Malaysia Melaka
    Hang Tuah Jaya, 76100 Durian Tunggal Melaka

    8. Borang permohonan hendaklah diterima oleh Universiti pada atau sebelum tarikh tutup iklan. Borang yang lewat diterima tidak akan diproses.

IKLAN PENUH

TARIKH TUTUP PERMOHONAN

31 MAC 2022 (KHAMIS)

INFO TAMBAHAN

Hanya calon-calon yang telah disenarai pendek untuk temuduga sahaja yang akan dihubungi. Mereka yang tidak dihubungi dianggap tidak berjaya.

Semoga dengan perkongsian ini akan memberikan kemudahan anda untuk mengecapi segala impian. Terus berusaha dan maju jaya. Sila sebarkan iklan jawatan kosong ini kepada sanak saudara dan rakan-rakan anda.

 

Leave a Reply